بیستمین مجمع بین‌المللی مسلمانان در مسکو

بیستمین مجمع بین‌المللی مسلمانان با عنوان «مسیر صلح: گفتگو به عنوان اساس همزیستی هماهنگ» در مسجد جامع مسکو برگزار شد.

امسال این مجمع مصادف با ۱۲۰ سالگی مسجد جامع مسکو و سی‌امین سالگرد تأسیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و انستیتو اسلامی مسکو همچنین در سالی که به نام «خانواده» در روسیه نام گرفته برگزار گردید. این رویداد توسط اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، انستیتو اسلامی مسکو و با حمایت بنیاد حمایت از فرهنگ، علم و آموزش اسلامی طی دو روز ۳۱-۳۰ شهریور ۱۴۰۳ و به عنوان اجلاس اصلی در ۳۱ شهریور (۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴) با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ کشور جهان اجرا شد.

زبان‌های کاری: روسی، عربی، انگلیسی، ترکی، فارسی

بیستمین مجمع با حضور سران و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی دینی، متکلمان و دانشمندان برجسته جهان اسلام، متخصصان معتبر سازمان‌های تحقیقاتی و آموزشی، نمایندگان و مقامات دولتی فدراسیون روسیه و کشورهای جهان اسلام، روسای سازمان‌های اسلامی برپا شد.شرکت‌کنندگان در این نشست در سخنرانی‌های خود به تشدید بحران‌های جهانی اشاره کرده و درباره درگیری‌های نظامی از جمله توسط اسرائیل و نابودی غیرنظامیان فلسطینی در غزه صحبت کردند. این مباحث با هدف و مأموریت اصلی این مجمع که پیرامون مفهوم صلح بود توسط شرکت‌کنندگان برای انتقال درک جامعه جهانی از دعوت قرآن به صلح مطابقت داشت.

در بیستمین مجمع بین‌المللی مسلمانان به موضوعات جاری از جمله تعیین منشأ معنوی و اخلاقی بحران‌های مدرن، تفسیر قرآنی و ابراهیمی از «مسیر صلح» و توسعه مکانیسم‌های موثر از سوی رهبران دینی و معنوی برای پیشگیری از تهدیدهای جهانی اختصاص داشت.

بیستمین مجمع بین‌المللی مسلمانان

دیگر رویدادی که در آغاز برگزاری این مجمع شنبه ۳۱ شهریور (۲۱ سپتامبر) انجام شد، انتخاب شیخ راویل عین‌الدین، در هشتم کورولتای – کنگره با درجه مفتی اعظم مجددا به عنوان رئیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه بود. ۱۲۹ نماینده از ۶۲ نهاد تشکیل‌دهنده فدراسیون روسیه به اتفاق آرا به نامزدی وی رای مثبت دادند.

بیستمین مجمع بین‌المللی مسلمانان

مفتی شیخ راویل عین‌الدین، ریاست اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه را از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۹۴ بر عهده دارد.

منبع:

https://www.muslim.ru/articles/۲۸۷/۴۱۴۷۹/

https://www.muslim.ru/articles/۲۸۷/۴۱۴۷۷/

https://tatarstan.ru/press/photo.htm/photoreport/۹۸۰۹۶۱۹.htm

کد خبر 21161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =